Gereedschappen om zelf digitaal leermateriaal te arrangeren of te maken, of om te laten gebruiken door je leerlingen.
Met deze tool kan je sportvideo’s opnemen en later analyseren. Dit is heel handig als je je sportprestatie wil verbeteren. Je kan zo bepaalde houdingen […]
Met deze tool kan je geluiden opnemen en het spectrum daarvan analyseren. Het is bedoeld om geluidsmetingen te verrichten. Voorbeelden van het gebruik van deze […]
Sololearn is een platform dat te gebruiken is voor het leren van verschillende programmeertalen. Je vindt er kant-en-klare cursussen die door leerlingen (maar ook door […]
Showbie richt zich op communicatie, samenwerken, het maken van opdrachten waarbij feedback gegeven kan worden, het beoordelen van deze opdrachten en het volgen van de leerling.
Deze tool kan je gebruiken voor het verwerken van beeld en geluid. iMovie is een app voor Apple producten en daarom alleen daarop te gebruiken. […]
Je kan deze tool gebruiken voor communicatie binnen en buiten de school. De Hoy app is namelijk bedoeld om zowel leraar-leerling als leraar-ouder contact te […]
Deze tool is bedoeld voor digiborden en verschillende devices voor de leerlingen zelf. Gynzy integreert opdrachten voor de eigen devices en het digibord. Verder verwerkt […]
Met deze tool kun je digitaal lesmateriaal maken met oefeningen. Met Classkick kan je vervolgens de leerlingen de oefeningen laten maken en op het docentenscherm […]
Cute cut is een video bewerking tool voor Android. Het is gemakkelijk te gebruiken, de video resolutie is aan te passen en je kan zelf […]
FaceTime is een tool die beschikbaar is op Apple apparaten en wordt gebruikt om te video bellen. Voorbeelden van het gebruik van deze tool U […]
WOOCLAP is geschikt voor gevarieerde interactieve lessen met berichtenmuur, video’s, afbeeldingen, interactieve vragen en quizzen. Je kunt het integreren in de volgende applicaties: Moodle, Canvas, Blackboard, Brightspace, MS Teams, PowerPoint, Google Slides en Keynote.
Loom biedt de mogelijkheid om lessen op te nemen, en deze te delen door middel van een link.
Dit is een tool dat wordt gebruikt om te videobellen met meerdere mensen. Je kan het gebruiken met zowel een computer als met een tablet […]
Deze tool is een DLWO die bedoeld is voor basisscholen. Je kan hiermee zelf de lesstof kiezen en de leerlingen oefenen dan de lesstof met […]
Deze tool kan je gebruiken om mensen te bellen naar hun telefoon, te videobellen en te chatten, om dit te doen heb je wel een […]
Met dit tool kun je bellen of videobellen via het internet.
De 1Blik online online schoolagenda is bedoeld als hulpmiddel voor leerlingen die vastlopen bij het plannen van hun huiswerk. Met behulp van de specifieke planmethode ldie werkt met kleuren eren leerlingen zelfstandig hun werk te structureren en te plannen.
eXelearning is een gratis Spaans open source programma voor het maken van digitaal leermateriaal dat beschikbaar is in het Nederlands en geschikt is voor alle […]
Op Cram.com kun je met “flashcards” (kaarten die aan twee kanten voorzien zijn van tekst) oefenen met onthouden van kennis. Deze internationale Engelstalige site kent […]
Sway is een presentatiemiddel van Microsoft. Door te swipen scroll je door het verhaal. De verhaallijn kan horizontaal óf verticaal lopen. In een Sway kun je afbeeldingen, video, tekst en internetinhoud kwijt.
Met ThingLink maak je interactieve afbeeldingen die je met studenten kunt delen. De afbeeldingen worden interactief gemaakt door extra informatie toe te voegen. Deze informatie kan worden toegevoegd met onder andere websites, filmpjes en andere bronnen. De studenten zien deze extra informatie door op de afbeelding te klikken.
Online quizplatform waarin je zelf quizzen kunt maken, die via smartphone of tablet gespeeld kunnen worden.
Je gebruikt deze tool voor het maken van interactieve multi-touch boeken voor de iPad en de Mac. Met iBooks Author maak je als leraar snel […]
Vitero maakt online samenwerking, virtuele klaslokalen, web conferenties en webcasts mogelijk.
Kahoot! is een student-responssysteem. Het is een spelgebaseerd leerplatform dat het gemakkelijk maakt om in enkele minuten leerspellen of trivia-quizzen te maken, te delen en te spelen. Het werkt op elk toestel. De docent stelt vragen op het digibord (via zijn pc of laptop), waar de studenten individueel op reageren via hun laptop, smartphone of tablet. De resultaten zijn onmiddellijk te zien op bijv. het digibord.
iTunes U Course Manager is een gebruiksvriendelijke, via de browser toegankelijke tool van Apple waarmee onderwijsinstellingen complete cursussen kunnen samenstellen op basis van digitale materialen.
Een digitale gids in je handpalm: een tool waarmee je snel en simpel een rondleiding, speurtocht of instructie kunt maken.
Met Plickers laat je de leerlingen ‘stemmen’, zonder stemkastjes…
Nearpod is een gebruiksvriendelijke tool om je lessen interactiever te maken. Je kunt Nearpod gebruiken voor het geven van klassikale lessen, les op afstand of om de student te laten bepalen wanneer hij/zij de les volgt.
Met Edmodo kun je de communicatie tussen leerlingen en leraren faciliteren (opdrachten uitdelen, inleveren, et cetera) en multimediaal lesmateriaal klaarzetten
Met Google Drive kun je online in je browser (samen) documenten, spreadsheets, formulieren en presentaties maken.
Google Classroom is het digitale verlengstuk van het fysieke klaslokaal. Zowel docenten als studenten kunnen berichten, documenten en links plaatsen in hun digitale klaslokaal.
Met itslearning kun je lessen plannen, materiaal vinden en huiswerk opgeven. Je kunt elke leerling individueel monitoren en extra lesmateriaal op maat aanbieden.
Edpuzzle is een gratis tool waarmee je video’s interactief kunt maken en kunt bewerken. Zo kun je een video inkorten, aanvullen met eigen geluidsopnames en voorzien van verschillende vragen en commentaar.
i3LEARNHUB is een leeromgeving waarmee leerkrachten leerstof en interactieve oefeningen met hun leerlingen kunnen delen. Je kunt met de quiztool testen afnemen en leerlingen kunnen ermee samenwerken aan een opdracht.
Socrative is een online tool die door docenten gebruikt kan worden om studenten tijdens de les antwoord te laten geven op één of meer meerkeuzevragen, goed/fout-vragen, open vragen en/of stellingen. De docent bepaalt het moment waarop hij een door hem gemaakte quiz (een serie bij elkaar behorende vra+G75+H75